AFP/Scanpix |
Vakar vakare, apie pusę dešimtos, Briuselyje, Zaventemo oro uoste, nusileido saulės energija varomas lėktuvėlis "Solar impulse". Atstumą nuo Payerne oro uosto Šveicarijoje iki Zaventemo jis įveikė per 12 valandų ir 59 minutes. André Borschbergo piluototas lėktuvas praskrido virš Elsazo, kirto Liuksemburgo oro erdvę ir nusileido Begijoje, Zaventeme. "Solar impulse" greitis pakankamai nedidelis - viso labo apie 50 km/val., tad su juos, pasak patarlės, "geriau lėtai skristi, nei greitai eiti". Ir išvis, įdomu, ar yra daugiau taip lėtai skrendančių lėktuvų?
Lėktuvėlio sparnų ilgis prilygsta Airbus A340 sparnų ilgiui (63,40 m - hm, gal net nekorektiška jį vadinti lėktuvėliu - tai jau visas lėktuvas), o svoris, viso labo, kaip vidutinio lengvojo automobilio arba itin gerai įmitusio belgų mėlynojo jaučio - 1 600 kg. Lėktuvui energiją tiekia 11 628 saulės elementai (10 748 pritaisyti ant sparnų ir dar 880 kažkur ant korpuso). Vienu pakilimu Soliaris ore gali iškyboti apie 26 valandas. Rimta, čia tau ne staline lempa varoma skaičavimo mašinėlė. Įdomu būtų iš arčiau apžiūrėti šį šveicarišką stebuklą, bet niekur nerandu, ar tokios pramogos liaudžiai yra įtrauktos į tarptautinio skrydžio tvarkaraštį.
Soliario kūrėjai planuoja iki 2012 metų dar šiek tiek patobulinti lėktuvą ir perskristi Atlanto vandenyną. Tai būtų penkių etapų skrydžio aplink pasaulį pradžia. O tuomet, tai jau kas žino - gal dar po dešimtmečio visi šiandieniniai lėktuvai atrodys viso labo akmens amžiaus išradimai?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą