2012 m. sausio 7 d., šeštadienis

"Art in Brasil": konceptuali kaligrafija ir cukrinės galvos

Lygia Pape



























Šeštadienį, tada, kai apsilankiau pas Polanskį, apžiūrėjau ir paskutines dienas veikiančią brazilų parodą "Art in Brazil". Uf. Netikėtai taip ėmė ir nustebino. Tiek eksponatų gausa, tiek pačiais eksponatais, surinktais iš gana netrumpo laikotarpio. Parodos imtis - Brazilijos menas nuo 1950 iki 2011 metų. Darbai kruopščiai ir apgalvotai atrinkti, visi įdomūs ir saviti ("braziliški") ir nei vienu ne per daug. Ir dar reikėtų pagirti kuratorius, kurie išradingai prisitaikė prie chaotiškų Bozar'o patalpų.

Mira Schendel





























Ekspozicija sunerta iš keturių modulių: 6-7 dešimtmečių 8 dešimtmečio ir 9 dešimtmečio bei moderni dailė. Kiekvieną laikotarpį pristatanti ekspozicija paįvairinta nedidelėmis iškiliausių to meto kūrėjų darbų kolekcijomis. Primityvistas Alfredo Volpi, konkretistė, Grupo Frente narė Lygia Pape, kaligrafijos meistrė Mira Schendel, dar vienas Grupo Frente narys Alusio Carvao, konstruktyvistė Lygia Clark, instaliacijų virtuozas Ge Orthof ir kiti menininkai, lyg nieko bendro ir neturintys su XIX a. įvairialype, tapatybės nesusiradusia, Brazilijos daile.

Alfredo Volpi


















Įdomu buvo apžiūrėti naujosios Brazilijos sostinės (apie kurią kažkada teko rašyti referatą) planus ir fotografijas. Keisti masteliai, keistos proporcijos, bet visa tai turi keisto "braziliško" žavesio, kurio nestokoja ir šiandieninė šios šalies architektūra.

Henrique Oliveira



















Braziliško meno atkarpą nuo 9 dešimtmečio iki šiandienos pristato instaliacijos (mano mylimiausias Ge Orthof), akcijų vaizdo įrašai ir keli tapybos darbai. Henrique Oliveira'os sukurtas objektas-interjero auglys (aš čia jį taip pasikrikštijau, nes neprisimenu pavadinimo) ir Caetano Dias cukrinės galvos mano numeriai vienas, nurungiantys prisipučiančius straublius-maišus ir į judesį reaguojančią švytuoklę, kuriai sienoje pradėjus brūžinti mėlyną puslankį, nuo garso ir netikėtumo net krūptelėjau, o po to paėjus tolėliau stebėjau, ar ir kiti išsigąs to blerbiančio judesiografo. Išsigando :))))) tad savo pasitenkinimui galiu pridurti, kad konstrukcijose panaudotos kinetinės detalės, judesio davikliai, oro pompos ir kiti techniniai sprendimai ištikimai tarnauja menininkų sumanymams stebinti ir gąsdinti žiūrovus.

Caetano Dias 





















Parodą dar spėsite aplankyti iki sausio 15 d. Bozar'e. Bilieto kaina - 15 eurų, jei turite kokių įgytų privalumų, kaip pvz., narystės kortelė, studento arba pensininko pažymėjimas, mokėsite mažiau. 

3 komentarai:

  1. tas "auglys" gana slykstus vaizdinis, bet pritaikius kitas spalvas (gal) ar kitas formas (gal), negaleciau atsigrozeti... ;) o tos galvos neblogai, tik irgi man siaubo filma mena... jam kazkas negerai, autoriui ;) ypac ta juoduko galva, gal ten tikra? :D

    AtsakytiPanaikinti
  2. nea, netikra ;)))) iš cukraus, bet iš arčiau apžiūrinėjant atrodo gana šlykštokai - tas porėtas, šiurkštus paviršius primena gerai apirusius ir užsikonservavusius žmogaus audinius...

    Įdomu būtų paskaityti, kokiai progai tas daiktas buvo sukurtas. Gal viskas būtų aiškėliau dėl autoriaus "gerumo" :))))

    AtsakytiPanaikinti
  3. Greаte piecеs. Kеep poѕting such kind
    of informаtion on your sitе. Im
    really imрressed by your blog.
    Hey thеre, You haνе performed an inсredible job.
    I'll definitely digg it and in my opinion recommend to my friends. I'm confident
    they will bе bеnefіted from this site.
    Also see my website > Museum Artist

    AtsakytiPanaikinti