2012 m. birželio 11 d., pirmadienis

Belgija dviračiais: nuo Briugės iki Damme ir dar šiek tiek toliau

Valio! Esam baisiai patenkinti, kad išsiruošėm dviračiais toliau savo nosies. Vieną gražų gegužės šeštadienį sukėlėm savo arkliukus į tojotą ir nuvairavom link Briugės. Žinoma, yra daugybė dviračių maršrutų ir arčiau Briuselio, bet nelabai kas mums ten buvo aišku vien tik pasižiūrėjus į schemas, o apsigauti ir pasivažinėti uosto teritorijoje arba palei judrius kelius - visai nesinorėjo. Todėl pasirinkom Briugę. Mat, ten lygūs laukai ir todėl, kad Ramunė rekomendavo paminti Damme apylinkėse. Ir tikrai, labai vykusi rekomendacija - nepasigailėjom nė per nago juodymą, kad sukorėm tokį kelią.

Automobilį pasistatėm Briugės pakraštyje, šalia kanalo (kuris kažkada buvo upė) ir keliuko link Damme. Užsimaukšlinom šalmus, kelnių galus suspaudėm šviesą atspindinčiomis juostomis ir sėdom ant žirgų. Lenkė mus tikriausiai visi, kas netingėjo, bet mums šitai buvo nė motais - nes vaizdų iškalbingumas ir grožis... Jie ir kalti, kad iš lėto mynėm pedalus. Būtumėm gal ir greičiau judėję, bet aš vis savo žirgelį stabdžiau ir traukiau iš kuprinės fotoaparatą.

Negalėjau atsilaikyti: tykus kanalas, dangų remiančių lapuočių alėja, aukštoje žolėje šmirinėjančios nendrinės vištelės, vienas kitas medituojantis žvejys, lygūs žaliuojantys laukai, pro šalį praskriejantis vienas kitas dviratininkas, vėjo malūnai ir ...mėšlo kvapas. Ne, ne, neišsigąskit :) Jis mus smaugė tik trumpoje atkarpoje - vis gi važinėjom po žemdirbių kraštą :) o visą likusį laiką nosis maloniai kuteno vėsaus vandens, žydinčių pakelės augalų ir žaliuojančių pievų kvapai.

Privažiavę Damme nusprendėm dar nestoti ir kanalų "sankryžoje" pasukome link jūros. Jei gerai atmintis dirba, tai nuo Damme iki Knokke - viso labo apie 12 kilometrų. Tai ką šitai reiškia dviratininkams? Vieni niekai. Pajudėję link pajūrio prasilenkėm su visa gvardija pavienių senyvo amžiaus keliautojų, kurie, matyt, nugulėję šonus ant "Gucci" rankšluostėlių buvo sumanę pasimankštinti iki Damme ir atgal.

Iki Knokke mes tą kartą nenuvažiavom, nes a) jau buvom tame snobiškame kurorte pabuvoję, b) jau diena buvo gerokai persiritus į antrą pusę ir c) Briuselyje mūsų laukė... kugelis ir gera kompanija. Tad smalsumą patenkinom privažiavę Zeebrugge uosto prieigas ir poilsio aikštelėje sukirtę sumuštinius bei įsidėtą šokoladą, apsukom dviračius Damme link.

Damme - XIII a. Briugės tvirtovė - verta atskiro įrašo, nes tokių jaukių miestelių ne tiek ir daug: švarios akmenimis grįstos gatvelės, puošni rotušės aikštė, miniatiūriniai namukai, senknygių turgus, maži restoranėliai, snaiperiams tinkamas bažnyčios bokštas ir mažulytės kapinatės, kuriose aptikome Van Damme šeimos kapą. Ta proga nutarėm pasidomėti iš kur tiksliau yra kilęs garsusis belgas J. C. Van Damme'as.

Bet pasidomėjus pasirodė, kad deja, ne. Nieko bendro su Damme jis neturi (arba nesako). Aktorius gimė Briuslyje, Berchem-Sainte-Agathe rajone ir tuomet vadinosi visai kita pavarde -   Van Varenberg'as. O  trumpąja "Van Damme" Jean-Claude Camille François Van Varenberg'as žinomas kino pasaulyje. Et, neišdegė mums su tais slaptais įtarimais... o jau manėme atradę šio mušeikos šaknis. Kita vertus, o tai kodėl anas šliejasi prie flamų miesteliuko? Turi tame kažkas būti :)

Apžiūrėję pusiau sugriautą-pusiau atstatytą Damme bažnyčią užsukome į nedidelį restoranėlį "Tante Marie" nuplauti kelionės dulkių (nors tiesą sakant, niekas ten nedulkėjo, ne Briuselis gi). Kainos nesikandžioja, aplinka - jauki, aptarnavimas - malonus, alutis - tinkamos temperatūros - nei per šaltas, nei per šiltas. Pats tas. Apsilankykite, jei būsite Damme - jis pagrindinėje miestelio gatvėje, bet toliau nuo Rotušės aikštės ir nuo brangesnių užeigų.

Sukorę apie 30 kilometrų ir pakvėpavę žolynų pilnu oru, pasukome į savo Briuselį... Pailsėję, susižavėję ir prisižadėję čia atsivežti savo svečius. Nuoširdžiai rekomenduojam apsilankyti mažame flamų krašto miestelyje Damme. Nebūtinai dviračiais. Galite iki pat miestuko važiuoti automobiliu, keliauti pėsčiomis arba iš Briugės atplaukti laivu (kursuoja kas valandą). Pabandykite!

1. Mes kažkada bebūdami Briugėj jau buvome nusižiūrėję galimybes pavažinėt dviračiais iki Damme. Gal net kurį šios vasaros savaitgalį reiks rimčiau tuo užsiimti. Juolab paskaičius tokį įkvepiantį įrašą. :)